Monday, October 17, 2011

Aku Insan Biasa

Salam

Hmmm...pandai je procrastinate kan? Sepatutnya kena wat kerja sebab exam this Friday >_<
Okay...saya bersalah. Dah lama tak menulis apa2 di blog ni. Terasa macam nak menulis pulak hari ni. Tapi cuaca sangatlah glorious di luar. Alhamdulillah. Nikmat Allah tak putus2. Cantik sangat cuaca hari ini. Terasa macam nak keluar dan guling-guling atas rumput. MasyaAllah...hebatnya ciptaan Allah kan?

Sebelum jari pantas menulis, nak mintalah sesiapa yang sudi baca blog buruk ni untuk berterima kasih kepada Allah swt kerana masih menghidupkan kita pada hari ini, masih memberi nikmat Islam kepada kita, terima kasih kerana masih memberi kita peluang untuk menebus dosa kita pada Dia, terima kasih sebab kurniakan kita kesihatan, keluarga dan rakan2 tercinta, terima kasih atas breakfast yang kita makan atau bakal makan, terima kasih atas semua. Dan tanya diri...macam mana kita nak balas semua nikmat yang Allah kurniakan pada kita hari ini? Jeng3X

kita x maulah jadi macam orang yang mendustakan semua nikmatnya kan? hmmm.... tahu benda ni susah nak buat tapi why not hari ni kita cuba baca maksud surah Ar-Rahman (surah 55) yang menceritakan nikmat yang Allah kurniakan, nikmat alam, syurga dan neraka...yang manakah kita dustakan?

Hmm....aku bukanlah orang yang baik, alim ulamak ataupun siapa...aku masih mencari, masih cuba memperbaiki...perubahan tidak mengambil masa satu malam.aku bukanlah orang yang sekuat itu...tapi aku mencuba.

Seperti yang kukatakan, perubahan itu perlu dan perubahan itu pasti. Kita harus cuba berubah...sampai bila kita akan menjadi begini?

Tapi aku faham betapa susahnya perubahan itu...aku faham...kerana aku mengalaminya...tapi aku juga tahu yang aku perlu berubah dan aku harus melakukannya walaupun ianya susah. Kerana tiada satu pun yang senang di dunia ini.

hmmm...aku bukanlah ustazah ataupun orang yang hebat agamanya. Sekali lagi aku katakan yang aku masih cuba untuk berubah...tidak ada perubahan yang berlaku secara 180 darjah dengan tiba2. Perubahan itu perlukan masa tapi sekali lagi kita perlu berubah kerana kita tidak tahu masih adakah esok untuk kita...

Wallahualam~

No comments: